top of page

Koen word je locale Google Maps Gids !

Koen word je locale Google Maps Gids !

Op 10/01/2016 heb ik een mail gekregen met geweldig nieuws en de toestemming van Google om als locale Gids te starten. Bij deze zal ik starten met verschillende ondernemingen en anderen die zichtbaar zijn op Google Maps ( of routeplanner ) in Aalst contacteren en bezoeken. Anderen buiten Aalst kunnen op mijn diensten ingaan door mij te contacteren via mijn website of Facebook pagina.

Is jouw onderneming zichtbaar op Google Maps ?

Hieronder heb ik twee voorbeelden van kledingzaken gepost. Zoals je kan zien nodigt de eerste foto van een kledingzaak meer uit dan de foto van het tweede voorbeeld. Wat mij op viel bij het bezoeken van verschillende bedrijven op de routeplanner is, dat er tegelijk enthousiasme is van gebruikers. Maar, veel bedrijven laat hun bezoekers en klanten die aanbevelingen geven in de kou staan.

* Foto 1 : Goed zichtbaar op Google maps

* Foto 2 : Ondanks 3 aanbevelingen van klanten niet voldoende zichtbaar

Vaarwel GPS ! Vandaag zorgt Google Maps voor ….

Bezoekers natuurlijk! Met dat Google routeplanner begint met het toevoegen van uitgebreide offline-navigatie mogelijkheden aan zijn Maps. zo kunnen gebruikers vandaag eenvoudig kaarten voor gebieden downloaden en vervolgens offline navigeren en zoeken naar locaties. Dit maakt je GPS overbodig en daar spelen grote bedrijven zoals de NMBS op in.

* Doordat de Google routeplanner ook terug te vinden is in de zoekresultaten, doe je er goed aan up to date te blijven.

Hieronder vind je statestieken over Google Maps Belgie

Google Maps is met 87, 98 % de grote winnaar en laat concurenten zoals Bing ver achter zich

Ook de NMBS kiest voor Google Maps.

Johan Ronsse, heeft de NMBS hun data opengesteld voor Google Maps. Zo kunnen pendelaars nu ook hun treinroute plannen via de routeplanner van Google. "We doen dit omdat dit in het voordeel is van onze reizigers", legt woordvoerder Bart Crols uit. "Samen met onze website en app vormt dit nu een complementair aanbod."

* Zie Bron onderaan

Zoals je kan zien zal Google zijn marktaandeel niet snel verliezen en is het belangrijk om er op tijd bij te zijn ! Voor meer info of bezoek mag je natuurlijk met mij contact opnemen.


bottom of page